Storytelling

Att berätta historien om ett företag, en institution eller ett land stärker dess varumärke.

När kunder, besökare och medarbetare får sätta sig in i historien och berättelserna som lett fram till dagens läge stärks lojalitet och förståelse. Att göra det så fängslande, tydligt och spännande för så många som möjligt är en konst.

Jag har lång erfarenhet av berätta historier på både begränsade ytor, frimärken, och stora, utställningar, mässor, böcker och foldrar och broschyrer.

I Post på väg ville jag skildra brevbärarna, deras arbete och fordon. Här i ett flygfoto som fått två postrutter inlagda som linjerna på ett kretskort. En för cykel och en för liten elbil. Man kan tydligt se vilken som hör till vad. Titta man noga så ser man var det rutterna börjar; i Postcentret till höger. En poäng är också att cykelbrevbäraren är klädd för regn och elbilsföraren har shorts – posten ska fram i ur och skur. Färgskalan är hämtad från Postens dåvarande profilfärger: ljusblått, mörkblått och gult.